LA MAMA, 20 DE ANI DE POVESTI LA COLTUL MESEI

Cel mai longeviv lant de restaurante din Bucuresti, La Mama, a implinit pe 27 februarie 20 de ani de activitate intr-o industrie aflata intr-o criza fara precedent in ultimii 10 ani. Afacerea de succes a proprietarului Catalin Mahu a inceput in februarie 1999, cand a fost deschisa prima locatie, ajungand astazi la sase restaurante al caror prag l-au trecut aproape 15 milioane de clienti. Reteta succesului a pornit de la dorinta antreprenorului de a manca bine si pe saturate, ca la mama acasa, intr-o atmosfera primitoare. Afacerea urmeaza sa se extinda si prin alte locatii in tara si chiar in afara granitelor.

De-a lungul celor 20 de ani de activitate, una dintre principalele provocari a fost lipsa fortei de munca. De altfel, potrivit patronatelor din industrie, deficitul fortei de munca din Horeca se ridica astazi la minimum 100.000 de angajati. ,,In ultimii 10 ani, in care noi am operat doua restaurante pe litoral, am reusit sa angajam intr-un sezon intreg maximum 10 oameni. De aceea, la fiecare inceput de vara am plecat din Bucuresti cu o echipa formata din cei 100 de oameni de care era nevoie ca sa acoperim buna desfasurare a intregii activitati. Nereusind sa angajam in ritmul in care ne era noua necesar, am realizat ca o solutie mai buna ar fi sa renuntam la cele doua restaurante care cumulau o cifra de afaceri de 700.000 de euro. Stiam ca fara o echipa constanta vom avea variatii ale produselor si serviciilor, iar clientul ne va sanctiona”, a declarat Catalin Mahu, proprietarul lantului de restaurante La Mama.

Lectii si planuri de business dupa 20 de ani

Dupa 20 de ani de activitate, Catalin Mahu apreciaza ca resursa umana ramane una dintre cele mai importante provocari din domeniu, urmata de construirea cu onestitate, munca si profesionalism a unui brand durabil in timp, cu valori solide si de neconfundat.

,,Cred ca ceea ce am invatat in cei 20 de ani de activitate in aceasta piata este ca fara oameni de buna calitate, loiali si care sa vrea sa construiasca impreuna cu tine, nu poti sa reusesti. Este o piata dura, in care sa crezi ca tu poti sa le faci singur pe toate si ca numai tu stii ce e bine este gresit. Au fost 20 de ani de provocari, cu suisuri si coborasuri. Dintre acestia, 2008 a fost anul cu cele mai mari incasari si a fost o dezvoltare nebuna in care nu era atat de important doar sa faci profit, ci sa reinvestesti prin deschiderea unor noi locatii. Din nefericire, criza care a venit incepand cu 2009 a doborat tot felul de asteptari de genul asta, usor-usor a trebuit sa inchidem patru unitati si asta a facut ca cifra noastra de afaceri sa se duca chiar sub jumatatea anului 2008,” a declarat proprietarul.

Planurile de viitor cuprind extinderea afacerii si in alte zone ale tarii, in Bucuresti fiind din ce in ce mai greu de gasit spatii comerciale adecvate.

“Acum, asa cum se vede in grafic, suntem din nou pe crestere, am decis sa mergem mai departe, sa deschidem noi restaurante, sa nu ne mai imprastiem in “n” branduri pe toate palierele structurii Horeca si sa ramanem focusati pe restaurante. Mai mult, in viitorul nu foarte indepartat, intentionez sa iesim cu acest brand de restaurante si in restul tarii, si, Dumnezeu sa ne ajute, poate la un moment dat mai mult de atat”, a conchis Catalin Mahu.

Mahu lanseaza si prima carte antreprenoriala din Horeca

Cu aceeasi ocazie, Catalin Mahu lanseaza, in calitate de autor, cartea Povestea de la coltul mesei, volum ce reprezinta o colectie de memorii antreprenoriale semnate de fondatorul primei retele de restaurante cu capital romanesc. Lantul La Mama, ce opereaza in prezent 6 restaurante, a inregistrat in 2018 o cifra de afaceri de peste 4,4 milioane de euro si numara 230 de angajati, din care 74 au o vechime de la 5 pana la 20 de ani in cadrul companiei. La Mama s-a impus pe piata romaneasca prin traditie, autenticitate, o bucatarie citadina reinterpretata si inovatie, fiind prima companie din Romania care a implementat sistemul de carduri de loialitate electronice, iar din 2007 dispune de serviciul home delivery.

Aniversarea celor 20 de ani de la deschiderea primului restaurant La Mama este sarbatorita cu un Top 20 de preparate care au facut istorie. Ciorbele de toate felurile se afla in topul celor mai comandate specialitati romanesti, iar bilantul aniversar al lantului de restaurante o confirma:  3.277.800 de portii de ciorbe au fost consumate de aproape 15.000.000 de clienti. Topul este urmat la mare distanta de 2.207.800 de portii de mancare gatita ca la mama acasa comandate si 460.000 de papanasi cu branza, smantana si dulceata.

Incepand din luna martie, in fiecare zi de 27 a lunii, clientii vor beneficia de 20% reducere la cate doua din produsele selectate in acest clasament.